mandag 9. november 2009

Treningen fortsetter


Forleden fikk jeg en kommentar om at nå virket det som det var lenge siden vi hadde trent, siden bloggen ikke var oppdatert på lenge.


Svaret er egentlig både ja og nei. Etter den ene løpeturen uka etter Oslo Maraton har det vært stille på min front lenge, men for en drøy uke siden meldte jeg meg inn i JIMU, et treningsstudio i Asker.

Der har jeg trent både tirsdag, fredag og søndag i forrige uke. Hver økt tar en drøy time med ren trening, og halvparten er kondisjonstrening (ellipsetrener, ergometersykkel og tredemølle), mens resten er styrketrening. Lår-krøll, leggpress, brystpress, sit-ups og en slags romaskin.

Det mest geniale med JIMU er at treningsprogrammet ligger lagret på en minnepinne man stikker i de ulike apparatene man bruker. Dermed vil all treningen bli lagret, slik at man enkelt kan se sin egen progresjon.

På de tre øktene jeg har hatt til nå, har for eksempel mengden jern jeg har pumpet økt fra ca. fire tonn til seks tonn, mens også utholdenhetsøvelsene går bedre. Den avsluttende ellipseøvelsen i går var ti minutter med mellom 170 og 185 i puls, så da fikk hjertet kjørt seg skikkelig.
I tillegg til at det er morsomt å trene, er også prisen latterlig. Jeg betaler kun 299 kroner i måneden, og med eget nøkkelkort kan jeg trene nesten døgnet rundt hele uka.

1 kommentar:

  1. Ja, stå på. Høres ut som en veldig bra treningsform. Vi må jo sette noen mål for neste sommer også. Tore nevnte Sentrumsløpet på våren en gang.

    SvarSlett