fredag 2. oktober 2009

Første post-maraton-trening


Det fine høstværet har egentlig lokket meg til å ta en tur ut å veien siden Oslo Maraton sist søndag, men en jobbreise til Bergen fram til onsdag, og rein sløvhet i går, gjorde at min første post-maraton-løpetur ble utsatt til i dag.

Siden kona skulle en tur på det lokale kjøpesenteret, trakk jeg i treningshabitt og løp etter. Litt vond frampå leggene ble jeg, men drøyt 25 minutter på 3,1 km var helt greit.

Målet er å fortsette treningen fremover for å vedlikeholde treningsgrunnlaget jeg tross alt har fått i år. (Alt er jo bedre enn null trening uansett).

Jeg hadde for øvrig koblet til gpsen på mobilen, men den løp to kilometer lengre enn meg, så var strengt tatt helt ubrukelig på den turen.

2 kommentarer:

  1. Veldig bra. Jeg hadde min første tur i går. Løp sammen med Trond en rundtur på Østerøya. Turen ble ca. 7 km, men formen var laber, så jeg måtte gå endel:( Tida fikk jeg heller ikke tatt, men det er kanskje like greit.

    Når skal vi melde oss på Sentrumsløpet?

    SvarSlett