søndag 27. september 2009

Vi nådde mål, men bare en av oss nådde målet

En flott formiddag gatelangs i Oslo er over. Sammen med nesten 2000 løpere skulle Tore og jeg løpe 10 km på minimum 75 minutter.

Det gikk fint for Tore, han klokket inn i overkant av 55 minutter, mens jeg slet mer. De første fem kilometerne gikk relativt greit, men da begynte såre sener å gjøre seg gjeldende. Etter 8,5 km kunne jeg nesten ikke gå, men i mål skulle jeg om så jeg måtte krype.

Den offisielle tiden er ikke klar ennå, men jeg tror jeg havnet på ca. en time og 28 minutter. Selv om det er 13 minutter bak målet, så er jeg likevel strålende fornøyd med å ha fullført mitt livs første løp med startnummer på brystet.

Neste år (for vi melder oss på også i 2010) skal tiden bli langt bedre.

PS. Når de offisielle tidene og ikke minst bildene dukker opp på hjemmesiden til Oslo Maraton, vil jeg legge de ut her.

1 kommentar:

  1. Kjempebra!
    Det er uansett bedre å bruke søndagen til løping i byen enn med skallebank i sengen..

    SvarSlett