fredag 31. juli 2009

Rulleskøytene på loftet

I mange år har jeg hatt et par rulleskøyter. På loftet. De ble kjøpt mens jeg var ung student, og ble faktisk brukt litt den gangen. Men nå var et et tjukt støvlag på skøytene, og faktisk litt rust på et par av skruene. Nederst i en kasse på loftet fant jeg også kne-, albue- og håndleddbeskyttelse. I boden var det en gammel sykkelhjelm.

Jeg var mildt sagt en liten smule spent på hvordan balansen var etter alle disse årene, men frykten var ubegrunnet! Kanskje det er som å sykle. Hvis man har lært det så kan man det. Bremseteknikken var riktignok ikke helt intakt, men ikke verre enn at jeg lot det stå til.

Beina var litt møre etter en løpetur på 7-8 km i går, men faktisk gikk det ganske bra. 12,5 km ble tilbakelagt på ca. 40 minutter. Snittfarten ble omtrent 19 km/t.

Treninga frista til gjentakelse, men neste gang skal jeg ta med staver. Da blir det fin trening for hele kroppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar