lørdag 13. juni 2009

Flautangen - Ertsvika t/r

Denne uka har jeg igjen fått til to turer; en på tirsdag og en på lørdag (idag). Begge turene har fulgt kyststien fra parkeringsplassen på Flautangen til Ertsvika ytterst på Yxney og tilbake igjen. Turen måler 8,6 km, og er en nydelig tur gjennom skog og over flere strender. Traséen er ganske flat, slik at når man først har fått kroppen "i gir", er det mulig å holde det gående en stund.

På tirsdag holdt vi ganske høy fart, og jeg måtte gå noen partier på tilbaketuren. Klokka viste 56 min 15 sek da jeg var ved bilen igjen. I dag var farten litt lavere, men jeg klarte å løpe hele veien, bortsett fra et obligatorisk stopp i Ertsvika for å strekke litt på beina. I dag kom jeg inn på 55 min 45 sek, en forbedring på et halvt minutt.

Jeg har forresten merka at pusten og pulsen ikke er det store problemet - det er heller beina som blit litt møre og tomme for krefter når jeg har løpt en stund. Kanskje må det styrketrening til for å kunne holde litt større tempo?

Oppdatering: Søndagen ble brukt til harrytur over riksgrensen. I bagasjen hjem lå det, foruten de obligatoriske varene, også nye løpesko til asfalt samt et nytt sett treningstøy (tights og trøye). Da vi kom hjem i 20-tiden, var det rett på med nytt utstyr og ut i skogen. Jeg var litt mør i beina etter gårsdagens løpetur, og middagsbufféen med vin & kaffe på båten var heller ikke glemt, så det holdt med én runde i min faste Andebu-runde. Det er ca. 3,6 km. De nye skoene infridde forventningene: bedre demping både under hælen og foran samt bedre sidestøtte.

Dermed ble det likevel 3 løpeturer denne uka. Ca. 20 km totalt. En fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar