fredag 26. juni 2009

Fjelljoggen

Gjendevannet. Nede til venstre skimtes Gjendebu. Lenger oppe til høyre kan du se Besseggen. Foto: Far sjøl.Det er alltid spennende å løpe nye steder, og denne uken har jeg hatt mine fineste turer så langt. Det er nemlig ferietid, og noe av ferien ble i år lagt til DNTs tur for barnefamilier til Gjendebu i Jotunheimen. 4 dager i fjellparadiset fristet! Treningstøyet ble selvsagt pakket i sekken, og første turen var en runde ved Gjendesheim der vi sov den første natten. Stien gikk helt nede ved vannet, og var full av rullesteiner og bekker med iskaldt fjellvann. Det ble med andre ord mange høye kneløft. Likevel klarte jeg å presse meg gjennom 6,95 km (rett skal være rett) på 47 minutter. Ingen suveren tid kanskje, men det var jo fin høydetrening også - Gjendesheim ligger på over 900 m.o.h. To dager etter løp jeg på samme måte, men denne gangen fra Gjendebu. Mobildekningen var fraværende, og derfor fikk jeg heller ikke "tracket" turen på mobilen. Tiden fikk jeg likevel tatt - 36 minutter - og det vil vel si at jeg løp et sted mellom 5 og 6 kilometer. I verdens vakreste natur!

Nå har vi beveget oss til Trondheim, og for første gang i mitt liv oppsøkte jeg trimrommet på hotellet jeg bor på. Foruten vannlek i basseng og jacuzzi med ungene ble det et par km løping på tredemølle. Jeg gadd rett og slett ikke mer. Med utsikt rett i en murvegg klarte jeg ikke å motivere meg til flere kilometer:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar