fredag 29. mai 2009

Uke 22 - en oppsummering

Det er bare fredag, men treninga er likevel over denne uka. Pinsehelga skal nemlig brukes på en så stillestående aktivitet som ørretfiske. Jeg er sikker på at det er bra for både kropp og sjel. Treningen denne uka har foregått slik:
  • Mandag: Trond og jeg bestemte oss for å prøve Kodal-runden en gang til. Løypa er som nevnt i forrige post utrolig kupert - og opp noen av bakkene er det nesten mer klatring enn løping. Trond løp lekende lett gjennom, mens jeg måtte gå i endel motbakker. Jeg klarte likevel å løpe tida litt ned, og klokket inn på 43 minutter og 25 sekunder. Ca. 1,5 minutt raskere enn sist. Godkjent altså.
  • Onsdag: Jeg har blitt anbefalt å løpe litt på asfalt også - det er tross alt på asfalt Oslo Maraton går om 120 dager. Derfor la jeg ut på en 5km løype fra Andebu sentrum mot Kodal. Jeg hadde også planlagt å øke skrittlengden en del - og dermed også farten. Det er ingen tvil om at det går raskere å løpe på asfalt enn i skogen, og runden min på nøyaktig 5,2 km ble gjennomført på 28 minutter og 51 minutter. Løypa er forholdsvis flat, og kan nok sånn sett minne om traséen i Oslo Maraton.
  • Torsdag: Det var tid for fotballtrening i idrettshallen. Beina var ganske møre etter løpinga dagen før, så jeg orka bare 30 minutter intens løping etter ball. Vi spilte 2 mot 3 denne gangen, og jeg var på 2er-laget, så det ble ikke mange hvilestunder i løpet av treninga. Likevel - moro var det.

Jeg lurer fortsatt på hvordan det går med løpinga på Sydskogen. Håper du ikke har gitt helt opp, Roy, selv om det har blitt svært så stille på bloggen her. Hva med en utfordring i løpet av pinsehelga: ta minst én økt med joggesko - minst 5km.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar